You are here

Kojoj generaciji pripadate?

Da li ste ikada razmišljali o ovom pitanju? Zašto je uopšte važno da ovo znate? Zato što svaka generacija ima svoje navike, zajedničke karakteristike, a možda i hirove. Mi preduzetnici treba da se bavimo sa ovom temom, jer među kupcima imamo nekoliko generacija, a one se sve brže smenjuju i ukrštaju. Ukoliko želite da saznate ponašanje različitih generacija ukucajte u Google: „generacije X,Y,Z“.

Današnji srednjoškolci i studenti pridaju tzv.generaciji “Z“ koji su rođeni posle 1996.godine. Oni će uskoro postati platežno sposobni kupci, ageneracija"Y" ili „Milenijalci“ koji su rođeni cc. između  1981. – 1995. godine već sada čine 60% naših kupaca.

Ukoliko sumnjate u ovo, tada pogledajte Vaše okruženje. Da li vidite ljude oko sebe (mlađe, a možda i malo starije) koji su zauzeti sa mobilnim telefonima, naručuju stvari i usluge preko interneta, za njih je odlazak u prodavnicu gubljenje vremena...? U tom slučaju najverovatnije imate posla sa novijom generacijom.

Vrlo često čujem komentar: „U moje vreme nije bilo tako“, i zaista nije. Revolucija tehnologije je uticala na ponašanje budućih generacija i mi to ne možemo zaustaviti. Granica naše komfor zone se stalno pomera. Činjenica je da je naporno biti stalno u toku, pratiti te promene i prilagoditi im se. Zato je važno da razvijemo preduzetničku vrlinu fleksibilnosti, a to možemo da negujemo kroz stručne edukacije, psihologiju kupoprodaje, da odvojimo vreme za lični razvoj i čitanje knjiga.

Naše tržište je kao Jurrasic park, opstaju samo oni koji se kreću zajedno sa ovim promenama i pronađu nove metode i modele da se približe novoj generaciji. Evo nekoliko pitanja koja treba da postavite sebi:
 

1. Kako da pripremim moje preduzeće (i sebe) za promene koje u duhu gusara dominiraju tržištem?
2. Kako da se uspešno obratim mojoj ciljnog grupi i kako da ih animiram i da ih pokrenem na kupovinu?
3. Kako mogu postati lider na tržištu i kako da okupim sledbenike (čitaj ovo: kupce koji plaćaju)?
4. Kako izgleda jedna dobra strategija marketinga za mala i srednja preduzeća koja će podržati moje aktivnosti na tržištu?
 

Ukoliko želite da imate dobru prodaju, važno je da razumete ponašanje i motivaciju Vaših kupaca. Ko bi želeo da ostane u vezi sa osobom koju nije briga za njega i koja ga ne poznaje. Philip Kothler, otac marketinga je rekao: „Neka kupac bude u centru Vaše pažnje.“ Dobar slogan, zar ne?
 

 

Jasminka Grunčić

poslovni trener i NLP trener

autor trening koncepta „Update Your Business“